نشت هوا در سیستم هیدرولیک

یک سیستم هیدرولیک آب بند شده دائمی که هرگز نشتی ایجاد نمی کند ، یک مفهوم خارق العاده است که متأسفانه هرگز عملی نخواهد شد. مهندسان تمام تلاش خود را برای از بین بردن نشت هیدرولیک در سیستمهایی که طراحی می کنند ، می کنند. با وجود پیشرفت های بسیاری در زمینه سیستم های هیدرولیکی ، عملکرد بدون نشت هنوز یک ویژگی گریزان است.

نشت هیدرولیک خطرناک
نشت هیدرولیک خطرناک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشکلات مربوط به نشت سیستم های هیدرولیکی نسبت به زمانی که برای اولین بار اختراع شده اند کمتر و شدیدتر می شوند. اما متاسفانه نشت هنوز رخ می دهد.

تکامل فناوری هیدرولیک

نشت هیدرولیک در اثر شکست در بعضی از نقاط سیستم رخ می دهد. قبل از معرفی اتصالات فاقد نشت ، در هر جایی که یک لوله ، مجرا یا لوله به یک فیکسچر دیگر متصل شده باشد ، این یک شرط خوب بود که نهایتا در آن محل اتصال نشتی رخ دهد.

امروزه اتصالات بدون نشت سالهاست که در دسترس است و در بیشتر موارد به خوبی کار می کند. با وجود اتصالات بدون نشت ، علل اصلی نشت امروزه عموماً آببندی درون سیستم است. حتی در پیشرفته ترین سیستم های هیدرولیکی فن آوری ، آب بند ها باید دائما روغن کاری شوند و جایگزین شوند.

علل نشت هیدرولیک

یکی از دلایلی که سیستم های هیدرولیکی هنوز بیش از حد نشت می کنند این است که اکثر این سیستم ها حتی پس از بروز نشتی به کار خود ادامه می دهند. به جای خرابی فاجعه آمیز که سیستم را به طور کامل غیرفعال می کند ، نشت های کند رخ می دهد که می تواند عملکرد سیستم را تخریب کند در حالی که هنوز هم اجازه می دهد تا حداقل تا حدی کاربردی باقی بماند.

آب بندهایی که به درستی روغن کاری نشده باشند ، به سرعت تجزیه می شوند و به نوبه خود باعث نشتی می شوند. با این وجود ، صرفاً حفظ روغن کاری روی آب بندی ها در یک سیستم هیدرولیک کافی نیست. این مهر و موم ها باید با استفاده از روان کننده مناسب در مقدار مناسب روغن کاری شوند. آببندها باید به درستی نصب شوند و روانکار مطابق با مشخصات سازنده اعمال شود. واقعیت این است که مهر و موم های مناسب به طور معمول استثناء هستند نه یک قاعده.

نشت هیدرولیک 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از اولین اقداماتی که معمولاً پرسنل تعمیراتی برای اصلاح نشت قابل مشاهده انجام می دهند ، محکم کردن اتصالات است. این می تواند مشکلاتی ایجاد کند زیرا احتمالاً قبلاً اتصالات محکم شده است. سفت شدن بیش از حد اتصالات هیدرولیک می تواند اتصالات را خراب کرده و باعث صدمه به مهر و موم شده و مشکل بزرگتری را ایجاد کند.

آلودگی مایعات هیدرولیک یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند نشت ایجاد کند. چهار عنصر مختلف وجود دارد که می توانند مایع هیدرولیک را آلوده کنند: هوا ، آب ، سایر مواد شیمیایی یا ذرات جامد در سیال. هر یک از این آلاینده ها می توانند باعث سایش قابل توجه و بیش از حد در داخل سیستم شوند که در نهایت منجر به نشتی می شود.

خطرات نشت هیدرولیک

بارزترین خطر یک سیستم هیدرولیک نشت ، خرابی فاجعه بار سیستم هنگام کار است. هرچه ساده و واضح به نظر می رسد ، در صورت عدم وجود مراقبت مناسب و اقدامات پیشگیرانه ، پتانسیل بروز این نوع تصادف قابل ملاحظه است.

همین مورد در مورد تجهیزات پشتیبانی زمینی (GSE) که به درستی نگهداری نشده اند و همچنین در مورد نشت مایعات هیدرولیک نیز مورد بازرسی است ، صادق است. خرابی فاجعه آمیز GSE در هنگام استفاده با هواپیمای چند میلیون دلاری به معنای واقعی کلمه می تواند میلیون ها دلار خسارت به تجهیزات وارد کند ، به این ترتیب از بین رفتن بالقوه جان یا آسیب جدی به پرسنل نیست.

خرابی فاجعه بار تنها خطر احتمالی هنگام در نظر گرفتن سیستم هیدرولیکی نشتی نیست. به خصوص در هواپیماهای بزرگ یا قطعات اصلی GSE ، سیستم های هیدرولیک می توانند تحت فشار چند هزار پوند قرار بگیرند. حتی یک نشت بسیار کوچک در چنین سیستمی خطر بالقوه قابل توجهی را ایجاد نمی کند. مایع هیدرولیک تحت فشار چند هزار پوندی می تواند مانند تیغ تیغ باشد که لباس ، پوست و استخوان نفوذ می کند.

هزینه نشت هیدرولیک

هزینه نشت سیستم هیدرولیک می تواند گمراه کننده باشد. اگرچه به نظر می رسد که فقط مقداری مایعات از یک نشت کوچک از بین می روند ، هزینه ها با گذشت زمان افزایش می یابد.

هزینه ها را از کارشناسان  ما بپرسید

 البته اگر این نشت منجر به خرابی فاجعه آمیز از هر نوع شود ، هزینه ها بلافاصله قابل تشخیص و قابل توجه هستند. در اینجا مناطقی برای ارزیابی هزینه نشت هیدرولیک در نظر گرفته شده است:

نگهداری پیشگیرانه برای نشت مایع هیدرولیک

هوا در سیستم هیدرولیک

هوای موجود در یک سیستم تازه نصب شده، در مدت زمان کوتاهی خود را تصفیه می‌کند. در ابتدا سیستم باید در مدت زمان حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بدون تلاش برای تولید فشار بسیار پایین به گردش بیفتد. هوای محبوس شده پس از مدت کوتاهی در روغن حل خواهد شد و به مخزنی که از آن خارج شده بود باز می‌گردد.

این فرآیند می‌تواند با خروج هوا از نقاط بالایی لوله کشی و به ویژه در پرت‌های سیلندر شتاب بگیرد. هوایی که از طریق نشت وارد سیستم می‌شود، در مدت کوتاهی پس از راه اندازی سیستم موجب ظاهر شیری شکل روغن خواهد شد، البته یک ساعت پس از خاموش شدن سیستم روغن شفاف خواهد شد.

برای شناسایی محل نشت هوا به سیستم هیدرولیک ، موارد زیر را بررسی کنید:

اطمینان حاصل کنید که سطح روغن در محفظه نرمال باشد و مقدار مصرفی پمپ از پایین ترین سطح روغن کمتر باشد. مشخصات مخزن NFPA در بالاترین نقطه در صافی مکش حداقل ۳ اینچ پایین‌تر از کمترین سطح روغن باشد. بررسی کنید که در زمان حرکت رفت سیلندرها، سطح روغن کمتر از نشانه “Low” بر روی گیج نباشد. اگرچه، نباید مخزن را بیش از حد از روغن پر کرد چرا که باعث جریان اضافی در زمان حرکت برگشتی سیلندرها می‌شود.

ممکن است هوا به اطراف درز پمپ وارد شود.پمپ‌های دنده‌ای و پره‌ای که روغن را از مخزنی که در زیر آنها تعبیه شده است مکش می‌کنند، وکیوم اندکی در زیر سیل شفت خواهند داشت. زمانی که این سیل به شدت فرسوده شود، ممکن است هوا از قسمت فرسوده وارد شود.پمپ‌های پیستونی معمولا فشار مثبت اندکی تا حدود ۱۵PSI در زیر سیل خواهند داشت. بعید است که هوا از طریق این سیل وارد #پمپ‌ها شود.

نشت هوا در سیستم هیدرولیک
نشت هوا در سیستم هیدرولیک

تمامی اتصالات و لوله کشی‌ها را در خط ورودی پمپ به ویژه در شاخه‌ها بررسی کنید. نشت شلنگ‌های موجود در خط ورودی را چک کنید. یک راه ساده برای بررسی نشت‌های لوله کشی ریختن روغن در اطراف محل مشکوک نشت است. اگر نویز پمپ کاهش پیدا کرد بدین معنی است که محل نشت در همان نقطه بوده است.

همچنین اطراف ورودی پمپ را بررسی کنید. پیچاندن اتصال لوله مخروطی در یک پورت رزوه عمودی، سبب نشت دائمی هوا خواهد شد که تعمیر آن دشوار و یا غیر ممکن خواهد بود.

هوا ممکن است به سیل میله سیلندر وارد شود

این مسئله ممکن است در سیلندرهایی که با میله نصب شده‌اند و آنهایی که به درستی بالانس نشده‌اند، رخ دهد. در حرکت رو به پایین، نیروی جاذبه باعث ایجاد وکیوم جزئی در انتهای میله سیلندر خواهد شد.سیل‌های سیلندر معمولا به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که هوا را به بیرون هدایت کنند، بنابراین حتی یک سیل بسیار خوب در این شرایط نشت خواهد داشت.

اطمینان حاصل کنید که خط اصلی بازگشت تانک به پایینتر از حداقل سطح روغن و نه در بالای روغن تخلیه شود. در طراحی‌های جدید افزایش قطر خط بازگشت تانک به چندین فوت قبل از آنکه تخلیه شود، مفید خواهد بود. این طراحی سبب کاهش سرعت روغن می‌شود که کاهش تلاطم داخل مخزن را نیز در پی خواهد داشت.

 

نشت مایع هیدرولیک 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای جلوگیری از خرابی و تعمیرات پرهزینه ، با سیستم

 

 

مطالعات نشان می دهد که تعمیرات اضطراری ۳-۹ برابر بیشتر از مراقبت های پیشگیرانه است. در اینجا نمونه ای از لیست بررسی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه آورده شده است:

  •   بازرسی دقیق بصری از شیلنگ ها ، پمپ ها ، موتورها ، شیرآلات
  •   بررسی سطح سیالات
  •   فیلترها را در فواصل مناسب جایگزین کنید
  •   تجزیه و تحلیل روغن برای بررسی آلودگی
  •   روغن کاری اتصالات و مهر و موم ها
  •   آزمایش جریان برای تأیید سیستم مطابق با مشخصات طراحی عمل می کند

درنهایت بهترین راه برای به حداقل رساندن سردرد و هزینه نشت هیدرولیک ، مراقبت از پیشگیری حرفه ای است. تکنسین های ماهر در هیدرولیک MAC در زمینه سرویس دهی به تجهیزات از بسیاری از صنایع از جمله ساخت و ساز ، کاربری و بازیافت زباله ، ساخت ، راه آهن و تجهیزات پشتیبانی زمین هوایی با تجربه هستند. تخصص جامع و در عین حال طاقچه ما طراحی شده است تا زمان کمتری را کاهش داده و عملکرد خود را در عملکرد اوج خود حفظ کنید.

منبع:/blog/dangers-hydraulic-leaks/

 

یک دیدگاه بگذارید

چهار × 1 =

آبان ۱۳۹۸
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930