آکومولاتور چیست و چطور کار می کند؟

در ابتدا بهتر است بدانید آکومولاتور همان باتری هیدرولیکی است.”بطور کلی انرژی نه می تواند ایجاد شود و نه از بین می رود ، بلکه می تواند از یکی به دیگری تبدیل شود.”

 این انرژی همچنین می تواند در دستگاه یا تجهیزات ذخیره شود ،

به طوری که آنها می توانند به شکل دیگری استفاده شوند.

برای مثال ، در مورد عملکرد چرخ دنده در دستگاه چرخشی

این انرژی را از موتور اصلی بدست می آورد ،

انرژی بدست آمده را ذخیره می کند و در صورت لزوم انرژی را به همان سیستم آزاد می کند.

 نمونه دیگری از ذخیره انرژی و تبدیل انرژی (که جدیدترین توسعه در صنعت خودرو است)

 این سیستم در مواقعی که اتومبیل سرعت خود را کاهش می دهد از انرژی جنبشی استفاده می کند و برای شتاب خود به خود خودرو باز میگرداند.

آکوموتور
آکومولاتور

بنابراین انرژی به نوعی ذخیره می شود و به شکل دیگری به سیستم بازگردانده می شود

 نکته ای که من در اینجا بر آن تأکید می کنم این است که “انرژی ذخیره می شود.”

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه انرژی ذخیره می شود؟

باتری هیدرولیک چیست؟

آکومولاتور دستگاه هیدرولیک ساده ای است که انرژی را به صورت فشار سیال ذخیره می کند.

 این فشار ذخیره شده طبق نیاز ممکن است به طور ناگهانی یا متناوب آزاد شود.

 در مورد بالابر هیدرولیک یا جرثقیل هیدرولیک ، هنگام حرکت آسانسور یا جرثقیل به سمت بالا ،

به انرژی زیادی نیاز است.

 این انرژی از باتری هیدرولیک تأمین می شود.

 اما وقتی آسانسور در جهت رو به پایین حرکت می کند ، به انرژی زیادی نیاز ندارد.

 در این مدت خاص ، روغن یا مایع هیدرولیک پمپ شده از پمپ برای استفاده در آینده در باتری ذخیره می شود.

باتری هیدرولیک
باتری هیدرولیک

کار آکومولاتور یا باتری هیدرولیک:

باتری ها معمولاً دارای یک محفظه استوانه ای هستند که یک پیستون در آن قرار دارد.

 این پیستون یا بهار بارگذاری می شود یا مقداری وزن محاسبه شده روی آن نگه داشته می شود

یا حتی تحت فشار پنوماتیک قرار می گیرد.

 پمپ هیدرولیک مایعات را درون باتری جمع می کند که چیزی جز یک ظرف درزگیر نیست.

 حجم ظرف ثابت است و قابل تغییر نیست.

 اما مقدار مایع هیدرولیکی که درون ظرف پمپ می شود به طور مداوم در حال افزایش است.

 بنابراین فشار مایع هیدرولیک داخل ظرف شروع به افزایش می کند.

شکل سمت چپ یک باتری هیدرولیکی را نشان می دهد که از یک استوانه عمودی ثابت تشکیل شده و دارای یک قوچ کشویی است.

 وزن سنگین روی قوچ قرار می گیرد.

 ورودی سیلندر به پمپ متصل است ،

که به طور مداوم آب یا مایع هیدرولیک را تحت فشار به سیلندر تأمین می کند.

 خروجی سیلندر به دستگاه متصل می شود (که ممکن است آسانسور یا جرثقیل باشد)

قوچ در آغاز در پایین ترین حالت خود قرار دارد.

 پمپ مایع هیدرولیک را تحت فشار مداوم تأمین می کند.

 اگر مایعات هیدرولیک تحت فشار مورد نیاز دستگاه نباشد ، در سیلندر ذخیره می شود.

 این قوچ را که وزن سنگین روی آن قرار می گیرد ، بالا می برد.

 هنگامی که قوچ در بیشترین موقعیت خود قرار دارد ،

سیلندر پر از مایع هیدرولیک است و باتری حداکثر مقدار انرژی فشار را ذخیره کرده است.

 هنگامی که دستگاه (جرثقیل یا بالابر) به انرژی زیادی احتیاج دارد ، باتری این انرژی را تأمین می کند و قوچ شروع به حرکت به پایین می کند.

اما آیا محدودیت فشار وجود دارد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، وزنی وجود دارد که بر روی قوچ نگه داشته شده یا قوچ در برابر فشار بهار یا حتی گاهی فشار هوا نگه داشته می شود.

 بنابراین این نیروی چشمه ، وزن یا فشار هوا است که فشار مایعات ذخیره شده در داخل ظرف را تعیین می کند.

 پمپ مایع موجود در داخل ظرف را فشار می دهد تا وزن به طور کامل افزایش یابد

یا چشمه کاملاً فشرده شود ،

پس از آن پمپ به صورت خودکار (یا بعضی اوقات به صورت دستی) متوقف می شود.

 

باتری هیدرولیکی
باتری هیدرولیکی

کاربرد این انرژی فشار ذخیره شده چیست؟

مایع هیدرولیک ذخیره شده در داخل ظرف انرژی به صورت فشار دارد.

 از این انرژی فشار برای بسیاری از عملیات ها می توان استفاده کرد.

 به عنوان مثال ،

در صنایع تعداد نامتناهی دریچه ای در خطوط لوله وجود دارد و امکان پذیر نیست که اپراتور بتواند هر دریچه را به صورت دستی کار کند

و گاهی اوقات یادآوری مکان همه دریچه ها امکان پذیر نیست.

 یک نمودار تقلید در اتاق کنترل قرار دارد ،

بنابراین امکان مشاهده یک پرنده از همه دریچه ها را فراهم می کند.

 این دریچه ها معمولاً به صورت هیدرولیکی به صورت از راه دور اداره می شوند.

 این سیستم به طور کلی دارای یک مخزن روغن ، پمپ ، باتری ، خط لوله و شیرآلات است.

 پمپ روغن هیدرولیک را از طریق باتری و خطوط لوله فشار می دهد ،

بنابراین شیرهای مربوطه را کار می کند. پس از اتمام عملیات ،

چرا ما به یک باتری نیاز داریم؟

اگر هیچ باتری وجود نداشته باشد ، پمپ هیدرولیک به طور مداوم برای رفع نیاز به عملکرد شیر در حال اجرا است.

 پمپ غالباً شروع و متوقف می شود که این امر بر عملکرد پمپ و سلامت آن تأثیر می گذارد.

 همچنین ، باتری ذخیره انرژی را می تواند در شرایط اضطراری که در آن وسیله ای دیگر برای تأمین برق وجود نداشته باشد ، ذخیره کند.

این را می توان با استفاده از خازن ها در مدارهای الکتریکی مقایسه کرد.

 در هتل ها و صنایع دیگر معمولاً آب در باتری هایی به نام “هیدروفور” ذخیره می شود .

که قادر به تأمین آب در ارتفاعات بالاتر هستند که باعث کاهش بار پمپ ها می شود – به عنوان مثال ، اگر گیاهانی وجود داشته باشد که مخازن آب در بالای آن قرار نگیرد.

 برای تأمین آب به ارتفاع بیشتر ، به پمپ ظرفیت بالاتر احتیاج دارد.

 اما می توان آن را با یک پمپ با ظرفیت کمتر و یک هیدروفور که یک باتری است جایگزین کرد.

 آب در برابر فشار هوا در داخل باتری ذخیره می شود و هر زمان که نیاز به آب در ارتفاع بیشتر ایجاد شود ، آب با کمک فشار هوا در داخل باتری ، فقط با باز کردن برخی از دریچه های مربوطه ، پمپ می شود.

 این امر نیاز به پمپ ظرفیت بالاتر را کاهش می دهد و از چرخه شروع مداوم پمپ ها جلوگیری می کند.

باتری هیدرولیک
باتری هیدرولیک


کار باتری هیدرولیک:

باتری ها یا آکومولاتور ها معمولاً دارای یک محفظه استوانه ای هستند که یک پیستون در آن قرار دارد.

 این پیستون یا بهار بارگذاری می شود یا مقداری وزن محاسبه شده روی آن نگه داشته می شود

یا حتی تحت فشار پنوماتیک قرار می گیرد.

پمپ هیدرولیک مایعات را درون باتری جمع می کند که چیزی جز یک ظرف درزگیر نیست.

 حجم ظرف ثابت است و قابل تغییر نیست.

 اما مقدار مایع هیدرولیکی که درون ظرف پمپ می شود به طور مداوم در حال افزایش است.

 بنابراین فشار مایع هیدرولیک داخل ظرف شروع به افزایش می کند.

شکل سمت چپ یک باتری هیدرولیکی را نشان می دهد که از یک استوانه عمودی ثابت تشکیل شده و دارای یک قوچ کشویی است.

 وزن سنگین روی قوچ قرار می گیرد.

 ورودی سیلندر به پمپ متصل است ، که به طور مداوم آب یا مایع هیدرولیک را تحت فشار به سیلندر تأمین می کند.

 خروجی سیلندر به دستگاه متصل می شود (که ممکن است آسانسور یا جرثقیل باشد).

قوچ در آغاز در پایین ترین حالت خود قرار دارد.

 پمپ مایع هیدرولیک را تحت فشار مداوم تأمین می کند.

 اگر مایعات هیدرولیک تحت فشار مورد نیاز دستگاه نباشد ، در سیلندر ذخیره می شود.

 این قوچ را که وزن سنگین روی آن قرار می گیرد ، بالا می برد.

 هنگامی که قوچ در بیشترین موقعیت خود قرار دارد ، سیلندر پر از مایع هیدرولیک است و باتری حداکثر مقدار انرژی فشار را ذخیره کرده است.

 هنگامی که دستگاه (جرثقیل یا بالابر) به انرژی زیادی احتیاج دارد ، باتری این انرژی را تأمین می کند و قوچ شروع به حرکت به پایین می کند.

اکوموتور
اکومولاتور

استفاده از باتری یا اکومولاتور:

برای تکمیل جریان پمپ :

همانطور که قبلاً نیز مورد بحث قرار گرفت ، بیشترین کاربرد برای باتری ها تکمیل جریان پمپ است.

 بعضی از مدارهای ماشین آلات برای مدت زمان کوتاهی به مقدار بالایی از جریان روغن احتیاج دارند

و سپس برای مدت طولانی از مایعات کمی یا بدون استفاده استفاده می کنند.

 بنابراین ، به طور کلی وقتی مدار به جریان روغن احتیاج ندارد ، پمپ باتری را برای استفاده در آینده نگه می دارد.

برای جذب شوک:

در بعضی مواقع ، تغییر ناگهانی موقعیت ها یا عملکردهای سوپاپ ممکن است موج فشار ایجاد کند

که شوک ایجاد کند.

 فشار مدارهای هیدرولیک با حرکت سریع می تواند باعث ایجاد سنسورهای فشار شود که در صورت قطع ناگهانی جریان ، باعث شوک نیز می شوند.

 آکوموتور ها در مناطق مستعد شوک مدارهای هیدرولیکی نصب می شوند.

به عنوان منبع تغذیه اضطراری :

کشتی ها عموماً از وسایل اضطراری برای تنظیم لوازم خانگی برای نجات زندگی برخوردار هستند.

موتورهای قایق زندگی یا به صورت دستی شروع می شوند یا بعضی مواقع به صورت هیدرولیکی شروع می شوند.

 اینها بعنوان وسیله ثانویه شروع در مواقع اضطراری عمل می کنند.

اکوموتور
اکولاموتور

 

منابع:

www.hydraulicspneumatics.com

www.albeedigital.com

www.roymech.co.uk

https://www.brighthubengineering.com/

یک دیدگاه بگذارید

4 × سه =

آبان ۱۳۹۸
ش ی د س چ پ ج
« مهر    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930